لوله کاروگیت

لوله کاروگیت و اتصالات دوجداره پلی‌ اتیلن جهت مصارف فاضلاب شامل زهکش و فاضلاب‌ های صنعتی و خانگی می‌باشد. البته از این نوع لوله‌ ها و اتصالات می‌توان در اجرای پروژه های بزرگ فاضلاب شهری نیز استفاده نمود. 
اگر چه لوله‌ های پلی اتیلنی کاربردهای فراوانی دارند، اما بیشترین کاربرد لوله کاروگیت جهت مدیریت جریان ثقلی آب (پساب) می‎باشد. نمونه‌هایی از موارد استفاده این سیستم عبارتند از:

  • فاضلاب شهری
  • فاضلاب زیر سطحی
  • فاضلاب بهداشتی
  • زهکشی آب باران
  • سیستم‌های مدیریت فاضلاب‌های سطحی خروجی/درجریان

لوله دو جداره کاروگیت و اتصالات کاروگیت پلی‌اتیلن در اجرای پروژه‌ های بزرگ فاضلاب شهری و صنعتی می‌تواند با توجه به مزایای بی شمار لوله و اتصالات پلی‌اتیلن، هزینه اجرای چنین پروژه‌ هایی را کاهش دهد. مزایای لوله و اتصالات پلی‌ا‌تیلن به شرح ذیل می باشد:

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی
  2. محدوده دمای کاری وسیع
  3. انعطاف‌پذیری، امکان بارگیری و نصب سهل‌تر به دلیل قابلیت انعطاف بالای لوله‌های پلی اتیلن
  4. اتصالات مناسب با آب‌ بندی کامل
  5. مقاومت جوش برابر و حتی بیشتر از لوله به دلیل همگن بودن جوش و لوله
  6. رفتار هیدرولیکی مناسب‌ تر
  7. مقاومت بالا در برابر سایش
  8. وزن سبک و امکان جابجایی راحت‌ تر
  9. هزینه پایین انتقال و نصب

عمده انتقال فاضلاب شهری توسط لوله های دفنی در زمین انجام می گیرد. لوله های کاروگیت بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بار های وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن است که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر می‌شود، انتقال سیال را به عهده دارند.

پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها و اسیدهای فاضلابی را شامل میگردد را دارد.

عموماً لوله های پلی اتیلن کاروگیت با اندازه قطر داخلی شناخته می شوند.

تنوع تولید این لوله ها (لوله پلی اتیلن کاروگیت) با اتصالات مربوطه، بخش عمده ای از انتقال فاضلاب را در کشور به عهده دارد.