انواع اتصالات پلی اتیلن و کاربرد آن

اتصالات پلی اتیلن انواع و اقسام مختلفی دارند که هرکدام کارایی مخصوص خودشان را دارند. در اینجا برخی از اتصالات آورده ایم و کاربرد آنها را نیز ذکر کرده ایم.

اتصال ماده

اتصال ماده برای متصل کردن لوله به شیرآلات ، فیلتر یا هرگونه لوازمی که رزوه ی آن نر باشد مورد استفاده قرار میگیرد. فرض کنید میخواهید در بین راه خط انتقال لوله ی آبرسانی خود یک شیر قطع و وصل جریان آب قرار دهید. اینجاست که اتصال ماده به شما کمک میکند.

رابط مساوی

رابط مساوی برای اتصال لوله ها به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال فرض کنید قسمتی از لوله شما دچار آسیب دیدگی شده است و شما برای ترمیم آن میخواهید یک تکه لوله ی دیگر را جایگزین آن کنید. اینجاست که به رابط مساوی نیاز پیدا میکنید. کافیست تا قسمت آسیب دیده را با اره جدا کنید ، لوله ی جایگزین را در محل قرار دهید و دو سر آنرا با رابط مساوی به لوله ی اصلی متصل کنید. هیچ نگرانی از بابت نشت آب لازم نیست داشته باشد. زیرا اتصال به گونه ای طراحی شده که از هرگونه نشت آب جلوگیری میکند.

رابط تبدیل

برای تغییر سایز لوله ، شما به رابط تبدیل نیاز پیدا میکنید. فرض کنید لوله سایز 63 را دارید ، اما به هر دلیل نیاز پیدا میکنید که سایز آنرا به 40 تغییر دهید. فقط کافیست تا به انتهای لوله ی 63 ، رابط تبدیل 63 در 40 اضافه کنید و ابتدای لوله ی 40 خود را به آن نصب کنید. به همین راحتی سایز لوله ی آبرسانی خودتان را تغییر داده اید.

زانو مساوی

زانو برای قسمت هایی مورد استفاده قرار میگیرند که لوله ی انتقال آب نیاز به خم شدن دارد. زانو بعنوان یک اتصال کمک میکند تا لوله در هنگام پیچ ها دچار شکستگی نشود. هرچند استفاده های زیاد و بی مورد از اتصال زانویی باعث افت فشار در لوله میشود ، اما در بسیاری از موارد برای عملکرد سیستم آبیاری و آبرسانی باید از آن استفاده کرد.