حضور PIIC در دومین همایش تجارت با ترکیه

دومین همایش تجارت و توسعه روابط تجاری با ترکیه 12 و 13 آذرماه در شهر استانبول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل PIIC ، مهندس فدائی دولت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی به همراه مهندس اسلامی مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس در این همایش حضور داشتند.

در حاشیه این همایش فدائی دولت طی ملاقاتی با آقای بیگلین ایگیول رئیس شورای بازرگانی ترکیه و قائم مقام شورای روابط اقتصادی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

فدائی دولت مدیرعامل شرکت PIIC در این ملاقات بیان کرد، تجارت و توسعه روابط تجاری با کشورها در شرایط کنونی اقتصاد ایران و با توجه به گام بلند موفقیت ایران در رفع تحریم ها بسیار حائز اهمیت  است. و در ادامه تاکید کرد، ضمن بررسی چگونگی حضور موثر و افزایش سهم کالاها و خدمات ایرانی در بازار کشور هدف و یا بهبود و تسهیل واردات و صادرات، نحوه استفاده حداکثری از شرایط و تحولات اخیر با رویکرد افزایش تراز تجاری را یکی از اهداف شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی دانست.

مهندس فدائی دولت با اشاره به مناسبات دینی، مذهبی و حتی مشتركات زبان ترکی با بخش عمده ای از کشور منجمله آذربایجان و زنجان، فرهنگ و آداب و رسوم، لباس و ذائقه مشترک ايران و تركيه برای رسیدن به تفاهم دوجانبه توسعه تجاری بین دو کشور در ادامه تاکید کرد، ایران از ظرفیت گسترده ای جهت تهیه محصولات مورد نیاز کشور همسایه  بویژه در صنعت پتروشیمی از توان بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با اشاره به مرز مشترک و علاقه همکاری بین دو ملت ترکیه و ایران در حضور سفیر ایران در ترکیه به بخش ترانزیت از راه ترکیه به سمت اروپا نیز اشاراتی داشت.

گفتنی است در این همایش چهره های شاخصی چون سفیر ایران در ترکیه، سرکنسول ایران در استانبول، مسئولان اصناف و تجار محلی ترکیه و بیش از صدها شرکت ایرانی و ترکیه ای؛ حضوری فعال داشتند.